onsdag 24. mai 2017

6 år er gått siden jeg begynte min karriere med verdens viktigste jobb

6 år er gått... siden jeg nyutdannet og spent begynte min karriere med verdens viktigste jobb 🤗

Det er ikke alle som husker alle datoer, mennesker de har møtt og ting de har opplevd, men de som kjenner meg best vet at min hukommelse er ganske god. Og det kan være både spennende og utfordrende. I dag feirer jeg 6 år som barnehagelærer, og jeg er stolt av det. Jeg husker alle barna jeg har hatt på avdeling siden jeg begynte å jobbe. Flere episoder har printet seg inn i hukommelsen, og med alle de erfaringene jeg har møtt på har jeg fylt opp sekken min.

Jeg gleder meg til å begynne å jobbe igjen etter snart 1 år med mammaperm og tilhørende erfaringer. Jeg ser frem til å møte nye utfordringer med godt mot, nye tanker å refleksjoner rundt hvordan jeg kan gjøre dette året til det beste i barnas liv, være den støttende voksne, gi gode minner som gjør at disse fantastiske barna blir litt sterkere og  trygge på at de er verdifulle vesener som tar del i det vi voksne kaller livet og samfunnet. At barna blir gode nok, føler seg trygge på hvem de er og trives med seg selv. Hvis ikke det er den viktigste jobben i verden så vet ikke jeg.

Med mine 2 hjemme, gjør jeg så godt jeg kan, og den erfaringen jeg har fått har gjort meg mye tryggere på den jeg er og hvilke begrensninger og styrker jeg har i rollen som mamma. Tenk å være så heldig å ha så mange barn på jobb som gleder seg til du kommer om morgenen og å oppleve så mye kjærlighet både på jobb og hjemme. Så for å ikke legge under en stol at livet byr på utfordringer, så kan jeg  faktisk si at det ligger på plussiden når det gjelder glede.

Klar for å starte ett nytt kapittel i livet😚

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar